DUNIA PGSD

DUNIA PGSD

Jumat, 09 September 2016

Ningkataken Katrampilan Nyemak Wonten Kelas Inggil



MAKALAH BASA JAWA
Ningkataken Katrampilan Nyemak Wonten Kelas Inggil








Pendidikan Guru Sekolah Dasar
Fakultas Ilmu Pendidikan
Universitas Negeri Semarang
2012
ATUR PAMBUKA

              Puji sokur pangripta aturakedhumateng GustiIngkangMaha Esa amargi rahmat kaliyan berkat ingkang sampun kaparingaken dhumateng pangripta sahingga makalah menika saget dipunrampungaken.
              Makalah menika ngandharaken babagan “ningkataken katrampilan nyemak kelas inggil”. Fokus kajian diarahaken ing babagan cara ningkataken katrampilan nyemak kelas inggil, amargi nyemak kalebet salah sawijining metode mengajar ingkang efektif.
              Menawi wonten susunan ingkang salah, pangripta nyuwun kanthi ridhoning manah, pamaos purun ngleresake kangge kasampurnan makalh menika. Lan mugiyo makalh punika saget manfaat lan ugi saget barokah.
              Wasananing atur, pangripta ngaturaken matur nuwun katur dhumatengt pihak – pihak ingkang sampun mbiyantu ngarampungaken makalah menika saking awal kanthi akhir.








Pangripta




BAB I
PENDAHULUAN

              Babagan menika ngamot : (1) Lantaran Undering Prakara, (2) Pambatesing prakara, (3) Ancas Panelitian
1.1                   Lantaran Undering Prakara
Wonten kathah metode ingkang saget dipunginakaken kangge mangertosiisiwaosanutawi  karya sastra . Lan salah satunggalipun metode ingkangasringdipunginakaken inggihmenikanyemak. Nyemak ugi dipunginakaken wonten piwulangan ing sekolah, kalebet pelajaranbasa Jawi.
Amargimenika,pangripta milih materi punika. Wonten pawulangan SD ing kelas inggil (4, 5, 6) andadosaken cara nyemak kangge mangertosibahaning sekolah.
1.2                   Pembatasan Masalah
1.2.1                 Rumusan Masalah
1.2.1.1             Punapa nyemak iku?
1.2.1.2             Punapa ancasipun nyemak?
1.2.1.3             Punapa indikator nyemak iku?
1.2.1.4             Punapa kemawoncaraningkatakenkatrampilannyemak wonten kelas inggil?
1.2.1.5             Punapagladheningkangsagedningkatakenkatrampilannyemak wonten kelas inggil ?
1.3                   Ancas Panelitian
1.3.1                 Mangerteni artinipun nyemak
1.3.2                 Mangertos ancasipun nyemak
1.3.3                 Mangertos indikatoripun nyemak
1.3.4                 Mangertos cara – caraningkatakenkatrampilannyemak wonten kelas inggil
1.3.5                Mangertos gladhen – gladheningkangsagedningkatakenkatrampilannyemak wonten kelas inggil





BAB II
PEMBAHASAN

2.1         Artinipun Nyemak
              Nyemak inggih menikanggatekaken utawi mirengaken babagan ingkang dados objek kang disemak kanthi premati. Nyemak punika boten namung mirengaken, hananging kedah. Mangerteni punapa ingkang dados isinipun objek ingkang disemak, ugi kedah saged mangertosi punapa kemawon babagan ingkang dipun karepaken.
2.2         AncasipunNyemak
              Dene tujuanipunnyemakinggihmenikasupadossagedmangertosipesen, ide, utawigagasaningkangwontenwacanutawiobjekingkangdisimak, lajengsagetngelimbanglannaggepipunapaingkangdipunandharaken.
2.3         IndikatoripunNyemak
              Amargikagiyatannyemakmenikanggadahi indicator, inggihmenika :
              2.3.1         Listeningutawingrongokake.
                               Ingmrikiparasiswakedahngrungokakekanthiprematipunapaingkangdipunandharaken.
              2.3.2         Understandingutawimangerteni.
                               Para siswakedahsagetnemtokakeisilanimformasi – informasipentingbabaganpunapakangdipunandharaken.Tuladhanipuningkelasyaiku, guru maosakencerita, banjursiswasagetnjlentrehakeintiwaosanwonteningngarepkelas.
              2.3.3         Evaluating utawinglelimbang
                              Para siswakedahsagednemtokakekanthiobyektifpunapakaluwihanlankekuranganipun, lansagedkritismilahkanthidedasaefaktakangjelaskanggendukungargumenipun.Tuladhanipuningkelasyaiku, siswasagetmangsulipitakonaningkangdiwenehake guru.


              2.3.4         Respondingutawinanggepi
                               Para siswakedahnanggepiobjekkangdisemakkayatasagednemtokakeisi, sagedngandharakenmalih, lansagedmenehidudutan.Tuladhanipiningkelasyaikusiswasagetnyaritakakemanehceritaingkangdiwaosakenkaliyan guru.

2.4         Cara – caraningkatakenkatrampilannyemak wonten kelas inggil
                                Ewodeneparasiswaderengsagedkadostuladhakasebat, parasiswakedahsregepgladhenlanningkatakenkatrampilanyemakipun.  Kanggeningkatakenkatrampilannyemak, inggihmenika :
                                2.4.1        Nyemakkanthikonsentrasi
                                Inggihmenikamusatakenpikiranlanperhatianipuntumujumarangbahansemakaningkangdipunandharakendeningpambicara.               
                                2.4.2        Nelaahinformasiingkangdipunsemakkanthicaranemtokakearahlantujuanepambicara, nemtokakaeunderanlannyatetpunapakemawoningkang dados informasi – informasipentingingkangdipunandharakendeningpambicara.
                                2.4.3        Nyemakkanthikritis
                                               Inggihmenikanyemakkanthiprematilansagedngevaluasibabagankandisemak.
                                2.4.4        Damelcatetaningkangkedahdipuncatetinggihmenikababagan – babaganingkangpenting.
2.5          Gladhenipunnyemak wonten kelas inggil
               Kajawituladha – tuladhakasebat, kanggeningkatakenkatrampilannyemak, parasiswakedahsenenggladhen.Gladennyemaksageddipunlakonianaingsamubarangpapanpanggonanlanugisakingsamubarangsumber, koyoto :
               2.5.1        Ngrungokakelanmangerteniisinegunemaningkulawarga
                               Ingmriki, parasiswasageddipunbiasakakennyemakpacelathonlanugisagednanggepibabaganpunapaingkang dados guneman.
               2.5.2        Nyemakpacelathonanaingtilpun
                               Ingmrikiparasiswasagedmirengakenpesenpunapakangdiandharakendeningpambicarawontentilpun. Para siswasagednyatetsakingsintenpesenniku, kanggesinten, lanpunapaisinipunpesenmau.
               2.5.3        Nyemaksiaran radio utawisiaranwonten TV lansagedngandharakenisinipun.
               2.5.4        Nyemakwaosanarupaceritarakyat, dongeng, ceritawayang, ceritaanak, lansapanunggalanekangdiwaosaken guru ingkelas.
               2.5.5        Nyemakgeguritanlansalahsawijiningtembangmacapatanaingkelas.
               Kanthigladhenkasebat, parasiswasagedningkatakenkatrampilannyemakamargasampunbiasanyemaklannaggepiandharankangdisemak.
                              












                                                                                                                          


BAB III

3.1          Simpulan
               Sakingpanjelasan – panjelasanmenika, nyemakkagunganmanfaatlanancas. Nyemakugisageddilatihkanthikagiyatan – kagiyatankangwonteningpanguripanpadinten.
3.2          Saran
            Pangriptanyaranakenmenawa guru – guru nerapakenkagiyatannyemakwontenkelassupadosparasiswasagedmangertenibabaganingkangdibahaspunika

Tidak ada komentar:

Posting Komentar